peterwilmaportugal.reismee.nl

dag 5 Fatima Lissabon

10 juni Vertrokken uit de bedevaartsplaats Fatima waar het om 09,00 uur al heel druk was en met de auto moielijk was weg te komen. Gereden naar Mafra tegen de kust en helaas veel bewolking en even in het nationaal Paleis geweest maar geen kaartje gekocht en vervolgens naar Sintra gereden. Sintra was vroeger het buiten verblijf van de koningen en welgestelden. In het histrorisch centrum lekker sardines gegeten en even bij komen. Vervolgens het Palacio da Pena beklomming en via een mooi park met bijzondere bomen het paleis betreden. Het is een fantasie paleis met diverse stijllen. Het dateerd uit uit de jaren 1840. Dit was het laatste paleis dat in Portugal werd gebouwd.

Vervolgens naar het volgende hotel in Lissabon gereden en dit is een wat ouder hotel maar een grote kamer met zelfs een keuken en tafels en meerdere bedden. Voldoet prima en ligt nabij het centrum. Na de koffers te hebben neergezet zijn wij lopend afgezakt naar het centrum en als eerst in een lift omhoog voor een mooi uitzicht. Al lopend door het centrum kwamen wij het andere stel tegen en hebben gegeten op een terras en er was in Lissabon op ieder plein wel muziek en eet tenjes. Zeer gezellig maar wij gingen eigenlijk voor de fado. Niet gelukt maar hebben afgesproken om de maandagavond wel iets te vinden van fado.